Spanningshoofdpijn

Wat te doen bij spanningshoofdpijn? Er zijn meerdere dingen die spanningshoofdpijn kunnen verminderen. Dit kan zijn: Rusten in een donkere kamer of even kort slapen, doen van ontspanningsoefeningen, een warm bad nemen, dit kan ervoor zorgen dat de spieren ontspannen of massage aan de schedel- en nekspieren.

Spanningshoofdpijn is een verzamelnaam voor verschillende soorten hoofdpijn. Het kan onverwachts ontstaan en kan zich op verschillende manieren voordoen. Spanningshoofdpijn is in de meeste gevallen niet ernstig, maar kan wel vervelend en hinderlijk zijn.

Hoe ontstaat spanningshoofdpijn?

De “wetenschap” weet tot op heden nog steeds niet helemaal goed hoe spanningshoofdpijn nou eigenlijk ontstaat. Stress, angst en vermoeidheid zijn dingen die kunnen bijdragen aan de voortgang van spanningshoofdpijn, daarnaast kunnen erfelijkheid en hormonen ook meespelen. Mensen kunnen er hun hele leven al last van hebben. Het is wel duidelijk dat spanningshoofdpijn in verbinding staat met spanning in het hoofd, schouders en de hals.

Spanningshoofdpijn

Spanningshoofdpijn? Fysio Alblas staat voor u klaar

Bij fysio Alblasserdam behandelen we spanningshoofdpijn op 3 aspecten, houding, kracht en ontspanning. Daarnaast krijgt u bij ons oefeningen mee voor thuis om de spieren te kunnen ontspannen

Symptomen spanningshoofdpijn

Zoals eerder gezegd hoeft spanning niet altijd de oorzaak van spanningshoofdpijn te zijn. Wat de oorzaak wel is, is vaak onduidelijk. Er zijn wel verschillend symptomen:

• Een drukkende, knellende pijn aan het hoofd
  • Pijn in het hoofd kan paar uur tot een paar dagen duren. Als de hoofdpijnklachten meer dan vijftien dagen per maand aanwezig zijn spreekt men van chronische spanningshoofdpijn.
  • De spieren van de nek, schedel en schouders kunnen gevoelig zijn
  • De pijn zit aan beide kanten en rondom het hoofd.

Niels van Kooien

”’De hoofdpijn is zeker minder geworden en mijn dagelijkse bezigheden kan ik beter doen!”

Leroy Kunzingen

”Fijne praktijk helpen je erg goed met de klachten.”

Lara van Groot

”Goed geholpen en klachten zijn duidelijk minder geworden.”